woensdag 19 januari 2011

What grinds my gears

You know what really grinds my gears?

When someone asks me why I don't talk much, or why I'm quiet.
It really pisses me of. When someone asks me this, I always say "I just don't know what to say".
But what almost nobody knows, is that I have an personality disorder. But I don't want many people to know that, because I'm afraid people will think I'm insane. And it's not that I'll tell it to get sympathy or anything.
I just want people to understand.A personality disorder is listed in ten personality disorders, grouped into three clusters. I am in Cluster C. 
Which contains:

Cluster C (anxious or fearful disorders)

In Dutch: 
Cluster C (gespannen of angstig gedrag)

5 opmerkingen:

  1. Ik weet wat je bedoelt... het is zo rot dat als je je al super ongemakkelijk voelt en stil bent, dat mensen dan gaan vragen "Waarom ben je zo stil?"
    Ik vraag me altijd nog af wat voor antwoord ze dan verwachten...
    Laatst zei iemand tegen mij: "Goh, jij zegt niet zoveel." Wat moet ik daar nou op zeggen dan? -___-"
    Zulk soort opmerkingen zijn zo tactloos.

    Je hoeft je er echt niet voor te schamen hoor. Er is niks raars of gestoords aan, en mensen die dat niet kunnen zien zijn gewoon de moeite niet eens waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken het ook, maar dan net iets anders (ben zelf cluser A). Heel vervelend blijft het wel, zeker het onbegrip.
    Het is blijkbaar heel moeilijk voor veel mensen om te begrijpen dat iedereen anders is. Niet alleen qua kledingsmaak en muziek en dergelijke, maar ook in communicatie. Niet de hele wereld bestaat uit babbelkousen.

    Maar je hoef je er zeker niet voor te schamen. Mochten anderen een probleem ervan maken dat je te weinig praat, dan is het hun probleem. Jij bent zoals jij bent en je bent prima zoals je bent. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ah nu ik dit weet, kan ik me ook meer in jouw stilte verplaatsen. (Daarom zijn jij en Eva zo'n goed team :P grapje natuurlijk, meis, dat weet je toch ^^)

    Ik vind het niet raar, zoals Debby al zei, iedereen is anders, niet alleen in kledingsmaak op muziek enz.
    Zolang jij het geaccepteerd hebt, is het goed, en als anderen dat niet kunnen, is dat hun probleem.

    Ik ken je als een leuke meid, dus blijf gewoon lekker jezelf :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @M†Nonette: Het is zo vervelend als ze dat steeds vragen..Dat is al zo lang als ik me kan herinneren..Doet pijn als ze zoiets vragen..
    @Velvetbat: Het onbegrip is wel het ergste ja..Ik heb er zelf ook geen probleem mee, dus ik probeer me er ook niet al te veel aan te trekken.
    @Rooz: Haha ja we zijn een goed team. De eerste keer dat we met elkaar hadden afgsproken probeerden we elkaar ook te stimuleren om meer te proberen te zeggen. Ik moet zeggen dat we goed vooruit zijn gegaan, gaat steeds beter ^^
    Zolang jullie het allemaal niet erg vinden is het goed. ^^

    Bedankt voor jullie lieve woorden <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Denise, ik vind je juist een hartstikke leuke meid, je zegt niet veel, maar wat je zegt is leuk en aardig en dat heb ik liever dan iemand die constant aan mijn hoofd praat :)
    Hoop dat mensen dat ook inzien, blijf hoe je nu bent, ik vind je namelijk hartstikke leuk zo!

    BeantwoordenVerwijderen